Tuntihevoset

Ratsastuskoulussa tuntikäytössä on tällä hetkellä 5 hevosta ja 4 ponia. Lisäksi tallilla asustaa muutama jo eläkkeelle jäänyt tuntihevonen.

Tutustu myös entisiin hevosiimme: Muistoissa

Ethän käytä hevostemme kuvia ilman lupaa!

Ville (Vinstari)

sukupuoli:ruuna
syntynyt:1998
rotu: suomenhevonen
säkäkorkeus:n. 155cm
koulutustaso: H:A

Ville on erityisesti aikuisratsastajien suosiossa oleva monipuolinen suokkiruuna. Koulukiemurat sujuvat mallikkaasti, esteillä tyyli on usein ”kovaa ja korkealta” ja vaatii kuskilta tarkkuutta. Ville on kiltti, mutta kovasti tammojen perään.

Roosa (Rosenhofs Cacanka)

syntynyt: 2009
säkäkorkeus:n. 130cm
koulutustaso: H:B

Roosa on tallin prinsessa ja kaunis kuin karkki! Kiltti, mutta ponien tapaan löytyy myös pilkettä silmäkulmasta. Hienoliikkeinen ja reipas ratsastaa. Jos ratsastaja ei ole hereillä, Roosa hyödyntää sen kaikin tavoin 😅

Siiri (Albena Box)

syntynyt: 2005

Siiri on kaunis ja kivaliikkeinen tamma. Valtavan kiltti ja fiksu sekä hoitaessa ja ratsastaessa! Herkkä ratsastaa, mutta toimii kaikentasoisilla ratsastajilla. Hyppääminen on Siirin mielestä kovin jännää.

Dina

syntynyt: 2010

Dina on kiltti ja osaava, mutta ponimaiseen tapaan ruoka ja laiskottelu toisinaan houkuttelee enemmän kuin työnteko 😅

Osku (Mister Oscarsson)

syntynyt: 1998

Osku mukava lastenponi, joka kulkee kiltisti perheen pienimmillä, mutta tarjoaa kokeneemmille tarvittaessa haastetta. Kiltti hoitaa, mutta etenkin kesällä ruoho toisinaan houkuttaa liikaa ja taluttajat saavatkin olla tarkkoina!

Hemppa

syntynyt: 1998

Hemppa on ihana kerman värinen shettis/welsh-risteytys, joka tuli meille nuorena ja on myös koulutettu meillä. Reipas ja osaava poni, joka pienen kokonsa takia käy lähinnä lasten ratsastustunneilla.
Hemppa ja Osku ovat erottamaton parivaljakko ja jakavat jopa yhteisen karsinan, jolloin ei ehdi tulla kaveria ikävä

Veera (Veerastiina)

syntynyt: 2006

Veera on todella mukava ja osaava, reipas suomenhevostamma, joka myös hyppää hyvin ja tykkää siitä. Ihan pienimmille lapsille hieman liian vauhdikas. Hevosen harmiksi, potee pahaa kesäihottumaa, mutta hoidolla pysyy kurissa.

Kiituri (Sabiina)

syntynyt: 2007

Sabiina on tallilla ylläpidossa, mutta on tällä hetkellä varsalomalla.

Auli (Audrey Belle)

syntynyt: 2009

Meillä ylläpidossa ja vasta taitavimpien ratsastajien käytössä. Vielä hieman raaka ja esimerkiksi laukassa tekemistä. Luonteeltaan hyvin herkkä.

Eläkeläiset ja harvemmin tunnilla vierailevat hevoset

Lucky (Strong Girl)

syntynyt: 2004

Lucky käy tunneilla jalkavammansa takia harvemmin. Muista hepoista (tarhakaverit lukuunottamatta) ei niin tykkää, mistä onkin saanut lempinimen lohikäärme.

Felix (Fils Du Monde)

syntynyt: 2015

Felixin tuntihevosura jäi hitusen lyhyeksi. Toimii edelleen varahevosena, mutta on pääasiallisesti vuokrattuna kahdelle ratsastajalle. Iso, isoliikkeinen, kiltti, mutta vähän sählä.

Max

syntynyt: 2015

Iso (n. 850kg) tupsujalkainen Jyllanninhevosruuna. On toiminut tunneilla varahevosena, mutta ei ole ihan hänen hommaansa. Tykkää eniten kärryttelystä ja maastoilusta. Maxin kanssa ratsastusta pääsee kokeilemaan myös isommat ihmiset. Luonteeltaan kiltti, mutta itsepäinen.

Nasu (Nordwind)

syntynyt: 1999

Saksalainen ratsuponi joka jo usemman vuoden viettänyt eläkepäiviään, sillä ei sovi pikkulasten poniksi luonteesta puolesta ja on liian pieni aikuisille ratsastajille.

Minttu (Niittykorven Malla

syntynyt: 2017

Ostettiin alunperin tuntihevoseksi kasvamaan, alunperin koulutus sujui oikein mallikkaasti, kunnes neiti keksi, että ratsastajista on mukava päästä eroon. Vartaloltaan neiti on sen verran notkea, että harva ratsastaja pysyy selässä. Tällä hetkellä tamman tulevaisuus on hieman auki, eli viettää tällä hetkellä tarhailuelämää, kunnes keksimme, mitä teemme.

Luonteeltaan kiltti ja ihmisystävällinen, mutta omaa silti kovan perusluonteen.